Jdi na obsah Jdi na menu
 


Petice - dopravní obslužnost Milovic

9. 12. 2009

ObrazekAutobusové linky 270051 (H51) a 270048 (H48) zajišťující dopravní obsluhu Milovic integrovat do systému PID (Pražské integrované dopravy) – obyvatelé Milovic mají četné vazby na Prahu, do níž denně cestují do zaměstnání či škol vlaky zařazenými do systému PID. Také pro cestování po Praze používají prostředky MHD zařazené do PID. Z toho důvodu tak zpravidla využívají pro cestování jízdní doklady PID. Milovické sídliště Mladá je od nádraží ČD ve velké docházkové vzdálenosti až 3 km. Z toho důvodu by bylo pro občany výhodné cestu mezi nádražím a sídlištěm využívat autobusovou linku. Autobusová doprava v Milovicích je však oproti dopravě železniční zcela neprakticky zařazena do jiného tarifního systému (SID). Uživatel veřejné dopravy tak buď musí vynakládat zbytečné finanční prostředky za pořízení jízdních dokladů PID i SID, přitom nemá šanci plně využívat výhod a jen jednoho z integrovaných systémů, nebo je nucen se rozhodnout pro výhradní využívání jen jednoho z druhů dopravy, čímž se jeho možností použití veřejné dopravy výrazně snižují. Není proto divu, že řada obyvatel na používání veřejné dopravy rezignuje a preferuje dopravu individuální. Začlenění linek 270051 a 70048 do PID by bezpochyby zjednodušilo občanům sídliště cestování a zvýšilo i vytíženost autobusové dopravy v Milovicích. Současně by bylo vhodné upravit jízdní řád a trasy linek tak, aby byla posílena vazba mezi vlaky a autobusy, nejlépe tak, že autobusová linka ve směru sídliště by navazovala u železniční stanice Milovice na všechny vlaky po celou dobu dne a týdne.Obrazek

Zavést přímé vlaky Praha-Milovice také o víkendu a zajistit víkendový interval 30 minut – po provedení elektrizace železniční trati Lysá nad Labem – Milovice nevidíme důvod, proč přímé vlaky nové linky S20 nebudou provozovány i o víkendech. Jejich zavedením by byl v úseku Praha-Lysá nad Labem aplikován i o víkendu interval mezi vlaky 30 minut, který byl již v roce 2009 běžně použit na srovnatelně významných tratích v pražské příměstské dopravě (Praha-Strančice, Praha-Řevnice, Praha-Český Brod). Domníváme se, že i trať směřující do Čelákovic, Lysé nad Labem a Milovic si zaslouží pro svůj význam takovou obslužnost. Tím by byl podpořen i rozvoj turistického ruchu v regionu středního Polabí, který je představován především cykloturistikou a aktivitami probíhajícími na výstavišti v Lysé nad Labem. Obyvatelé Milovic, Lysé nad Labem a Čelákovic by získali kvalitní spojení s hlavním městem i o víkendu, kdy obyvatelé těchto míst míří do Prahy nejen za prací, ale často i za kulturním vyžitím.

 

 

Požadujeme zachovat stávající rozsah dopravní obsluhy Milovic na železnici – požadujeme ponechání plného rozsahu železniční dopravy na trati Praha-Lysá nad Labem-Milovice dle knižního jízdního řádu 2009/2010, odmítáme jakékoliv redukce vlaků, a to i v okrajových obdobích provozního dne (po půlnoci apod.).

Pod tuto petici se můžete podepsat na těchto místech:

nově v prodejně s  dopravní literaturou Pragomodel na Masarykově nádraží v hale u pokladen ČD.

Pizzerie Pat a Mat Milovice-Mladá

Restaurace U Jelínků Milovice-Mladá  

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Ad:podpisy

(Dan, 19. 12. 2009 19:27)

POZOR ZMĚNA! PODPISOVÉ MÍSTO SE ZMĚNILO! JIŽ NENÍ VČD CENTRU LYSÁ NAD LABEM,NOVĚ JE V PRODEJNĚ S DOPRAVNÍ LITERATUROU PRAGOMODEL NA MASARYKOVĚ NÁDRAŽÍ V HALE U POKLADEN ČD!

Ad:podisy

(Dan, 19. 12. 2009 19:24)

Minimálně do cca půlky ledna bude petice k dispozici na podpisových místech v Milovicích a v Praze

Podpisy

(Pavel, 11. 12. 2009 12:17)

Dokdy se ta petice může podepsat ví to někdo?