Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vyjel první vlak Milovice-Praha

10. 12. 2009

Milovice - Milovičáci mohou konečně od pondělního rána poprvé v historii využívat přímé vlaky do Prahy.(Komentáře můžete přidávat anonymě pod článkem)

Obrazek

Historický okamžik zažili včera milovičtí obyvatelé. Do nově upraveného kolejiště na milovickém nádraží přijel úplně první vlak po elektrizované trati mezi Lysou nad Labem a Milovicemi. Přímou trať do Prahy bude podle odhadů využívat kolem čtyř tisíc cestujících denně.

Stavba byla zahájena 20. srpna a ještě v úterý pracovníci dodavatelské firmy dolaďovali poslední úpravy, aby mohl první vlak vyjet. Celou dobu stavby byla na trati úplná výluka, vlaky nahrazovala autobusová doprava. Od 13. prosince, s platností nového jízdního řádu, začnou některé vlaky jezdit přímo z Milovic do Prahy.

„Během velmi krátké doby, za kterou byla stavba dokončena, se museli pracovníci prokousat mnohými problémy. Ať už to byly propusty, prodloužení nástupiště v Milovicích nebo rekonstrukce železničních přejezdů. Ale je to stavba, která není ukončena. Jen její první část. Počítá se do budoucna s prodloužením trati až do Liberce,“ uvedl při slavnostním otevření ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.Obrazek

Na trati Praha – Milovice bude jezdit denně čtrnáct souprav, které přepraví odhadem čtyři tisíce cestujících. Jedna z nich bude i „funglovka“, která vezla ministerské úředníky a představitele investora a zhotovitele stavby na slavnostní první jízdu.Jako velkou slávu vzali Milovičáci otevření nově elektrizované trati, kterou České dráy spolu se Správou Železniční dopravní cesty slavnostně otevřely včera po desáté hodině dopoledne.

Historický okamžik si fotily desítky lidí kolem trati, když první vlak projížděl z Lysé nad Labem do milovického nádraží. Od pondělního rána budou moci milovičtí obyvatelé cestovat přímým vlakem City Elefantem až do středu Prahy za 43 minut. Celkem by mělo na této trati jezdit denně 14 souprav. „Je to super. Jezdím do Prahy každý den autem a za třiačtyřicet minut nemám šanci být v centru. Jsem moc rád, že se celá věc povedla,“ říká Miroslav Lebeda, jeden ze čtyř tisíc cestujících, kteří by měli podle Českých drah nové vlakové soupravy denně využívat.

Milovické ještě čeká jeden úkol. Obyvatele Balonky a Benátecké Vrutice bude svážet na nádraží stávající autobusová linka. „Rádi bychom docílili toho, aby se autobusová doprava cestujících zařadila do Pražské integrované dopravy,“ uvedl milovický starosta Milan Kraus.

Trať je v celém úseku jednokolejná, nemá žádné mezilehlé železiční stanice ani zastávky. V rámci stavby došlo v železniční stanici Milovice ke kolejovým úpravám, demontáži stávající koleje č. 1 pro uvolnění prostoru pro budoucí nástupiště u stávající koleje č. 3. Nástupiště bylo prodlouženo na délku 200 metrů a je upraveno na výšku 550 mm nad temenem kolejnice. Je vybaveno novým osvětlením a informačním systémem.

Převzato: Nymburský Deník Milena Jínová

Fotogalerie

Lysá - Milovice pod trolejí

10. 12. 2009

Obrazek

Slavnostní zahájení elektrického provozu na trati Lysá nad Labem – Milovice

Lysá nad Labem, 10. prosince 2009 – Slavnostně zahájen byl dnes zkušební elektrický provoz v rámci stavby Elektrizace trati Lysá nad Labem – Milovice. Hlavním rysem této stavby je elektrizace trati pro potřebu zavedení přímých vlaků – (elektrických jednotek) z Prahy do Milovic a zpět. Už od nového grafikonu (13. prosince) tím bude zajištěn maximální komfort a zkrácení jízdní doby pro cestující dojíždějící z Milovic do hlavního města. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace.

Generální ředitel SŽDC Ing. Jan Komárek uvedl: "Elektrizací tratě je výrazně zvýšena atraktivita a konkurenceschopnost železniční osobní dopravy v regionu. Význam této stavby umocňuje skutečnost, že počet obyvatel města Milovice nad Labem se v posledních letech zdesetinásobil a převážná většina obyvatel využívá právě železniční dopravu." Délka rekonstruovaného úseku je 5,07 km. Trať je nyní v celé délce opatřena trakčním vedením podle vzorové sestavy "J" se stejnosměrným napětím 3 kV. Stavba začíná v km 0,63 na zhlaví železniční stanice Lysá nad Labem a končí v km 5,7 na zhlaví železniční stanice Milovice. Traťová rychlost byla v celém úseku sjednocena na 70 km/h. V železniční stanici Milovice byly provedeny potřebné kolejové úpravy a demontáž stávající koleje č. 1 pro výstavbu nového nástupiště u stávající koleje č. 3. Nástupiště bylo prodlouženo na délku 200 m a upraveno na výšku 550 mm nad temenem kolejnice (pro lepší nástup a výstup cestujících). Upraven bude také přístup na nástupiště.

Obrazek

V traťovém úseku Lysá nad Labem – Milovice byl kompletně rekonstruován železničního svršek na typ S49 s pružným upevněním. Došlo také k výraznějším směrovým a výškovým úpravám kolejí.

Rekonstrukcí prošlo 6 úrovňových přejezdů, a to v km 0,713, 1,204, 1,490, 2,944, 4,380 a 5,274. Rekonstruováno bylo 7 stávajících propustků a jeden železniční most v km 4,672.

V rámci stavby byla kompletně zrekonstruována stávající spínací stanice. Ostatní zabezpečovací a sdělovací zařízení a zařízení pro potřebu dálkového řízení provozu je umístěno do upravených prostor stávajících výpravních a technologických budov.

Protihluková opatření jsou řešena na základě akustické studie pouze individuálními opatřeními (výměnou oken) v železniční stanici Milovice. V rámci elektrizace trati a stavebních úprav bylo instalováno nové zabezpečovací a sdělovací zařízení včetně dálkového řízení trati a rekonstrukcí prošly silnoproudé rozvody a místa křížení sítí nízkého a vysokého napětí.

Dokončení stavby je dle harmonogramu naplánováno na únor 2010. Zhotovitelem je na základě výběrového řízení sdružení firem s názvem  Sdružení Lysá – Milovice. Členy sdružení jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a. s. (vedoucí sdružení),  Chládek & Tintěra a. s. a GJW Praha, spol. s r. o. Na realizaci se výrazným poměrem vykonaných stavebních prací na železničním svršku a spodku podílela akciová společnost Viamont DSP.Obrazek

Celkové náklady na realizaci stavby činí 264 336 466 Kč. Finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Celý projekt byl však výrazně spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Maximální částka poskytnutá Evropskou unií činí 221 330 720 Kč, což je 83,94% celkových způsobilých nákladů.

Technické údaje

  • Traťová třída zatížení: D4

Průjezdný profil

  • Na trati: Z-GC
  • V žst. Milovice: Z-GČD

Železniční svršek

  • Typ S49: 4 100 m

Nástupiště

  • Železniční stanice Milovice: 200 m

Pozemní objekty

  • Obestavěný prostor: 647 m3

Výstavba TV

  • Celková délka trakčního vedení: 5 450 m

Železniční mosty, propustky a podchody:

  • Železniční mosty – rekonstrukce: 1 ks
  • Propustky – rekonstrukce: 7 ks
  • Propustky – demolice: 1 ks

Protihluková opatření

  • Individuální protihluková opatření (IPO): cca 3 objekty

Rekonstrukce přejezdu

V rámci stavby bylo rekontruováno šest přejezdů.

Převzato : Správa železniční dopravní cesty

Další článek najdete ZDE

Zima - Leden 2010

Obrazek


 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Spojení

(Jarda, 16. 12. 2009 17:31)

O víkendu místo tý mašinky by mohla jezdit alespoň ta Regionova.

Koše

(Honza, 11. 12. 2009 10:14)

Všiml jsem si mládeže posedávající na nových lavičkách. Jelikož na nádraží nejsou žádné koše, ještě se nezačalo ani jezdit a už je tam kolem laviček bordel.Jsem zvědav jak dlouho tam vydrží ta mapa. Nechtěl by někdo, kdo to vymýšlel přest tu mapu dát plexisklo (lepší vyměnit plexisklo než mapu).