Jdi na obsah Jdi na menu
 


Plánovaných kruháků plno, pokladna prázdná

30. 11. 2021

ne-koncepci-dopravy-milovice.jpg

Včera proběhlo druhé „projednání“ koncepce dopravy. Vzhledem ke stávající epidemiologické situaci to byla opravdu výborná volba termínu. Město tuto informaci dalo vědět celých 6 dní předem (kdyby náhodou někdo chtěl přijít, aby si to pokud možno nestihl zařídit), a to jen na facebook. Po předchozí zkušenosti, kdy město pouze vysílá, ale protiargumenty nepřijímá, natož aby se s nimi vypořádalo jinak, než slovy ZAMÍTÁ SE, jsem avizovala, že se nezúčastním. Pro jistotu nebyly zveřejněny ani žádné podklady, protože by se mohlo stát, že je na místě bude opět někdo rozporovat. 

Našel se však i občan, který o podklady projevil zájem. Se svojí žádostí neuspěl, ale podařilo se mu alespoň zjistit, že jde o jakési PR video, které se nikomu neposkytuje. Zároveň byl informován o tom, že petice byla zamítnuta, protože nebylo navrženo jiné řešení. Tento argument je více než hloupý. Opravdu se očekává, že po každém nesmyslu, který město vymyslí, občané půjdou a zaplatí si z vlastní kapsy odbornou oponenturu? Kdyby si někdo petici doopravdy přečetl, zjistil by, že obsahuje konkrétní návrhy. Navíc již při prvním projednání byla rozporována už samotná data, ze kterých řešení vychází – například důvod, proč je naměřená doprava násobena dvěma (když udávaný důvod, že pan starosta říkal, že tam bude 2x tolik lidí, neobstojí). Informace o tom, že se lesík u ČOV bude kácet, protože tam nikdo nechodí, zaprvé není pravdivá, zadruhé je zcela mimo, když naprosto pomíjí jeho zásadní funkci, a to zachytávání zápachu z ČOV. To opravdu pár nově vysazených stromečků na kruháku, z nichž polovina navíc uschne, nespraví. 

Každopádně akce se uskutečnila. Podle dostupných zpráv bylo na místě cca 10 občanů, mezi nimiž byl i ředitel MP či členové komise lidově zvané tlapková patrola, která celou koncepci dlouhodobě podporuje. A opravdu se jednalo o prezentaci nějakého videa, jak se nám bude po Armádní s těmi 5 a více kruhovými objezdy jezdit. Určitě se vyplatilo ho pro těch 10 lidí pořizovat. Doposud jsme se však nedozvěděli ani to základní, a to kolik má realizace celé této koncepce stát. Zato víme, že již příští rok se vedení města chystá utratit cca 3.5 milionu korun za související projektové dokumentace a zatím první (z celkem sedmi) kruhových objezdů u odbočky na BENET má stát 13 milionů korun. Podle autora koncepce nám vyřeší dopravu na 10 let dopředu. Nu, obávám se, že není příliš reálné, že by se do těch 10ti let vůbec stihla realizovat, když díky stávajícímu hospodaření v městské pokladně i přes přijatý úvěr 300 milionů korun příliš peněz nezbyde. V tomto případě to však hodnotím jako dobrou zprávu.

Kristýna Bukovská

30.11.2021